LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, mars 12, 2016

Chiasemla.....

God morgon alla fina!
Här kommer ett jätte gott recept på
Chiasemla......
Verkligen ett enkelt och bra alternativ om man är sugen på något gott.
Hemma har vi ätit den som mellis och ibland som en lite lättare och lyxig kvällis.
Sötning kan man göra precis som man vill med, bara att hoppa över om man inte vill söta eller lägga till lite om man tycker det behövs.
Ha en underbar dag och sköt om er!
Kram Dee.....

Chiasemla......                  2-3 port
2 dl kokosmjölk
3 msk chiafrön
2 msk sukrin melis (valfritt, går utmärkt att välja bort)
1/2 tsk kardemumma 

Blanda alla ingredienser och låt stå över natten.

Mandelmassa:
2 dl mandelmjöl 
3 msk sukrin melis (valfritt, går utmärkt att välja bort)
4 msk grädde
1 krm vaniljpulver

Blanda alla ingredienser i matberedaren till en slät massa. 


Böja med att lägga chiapudding i en skål, fyll på med mandelmassa och toppa sedan med en rejäl klick vispad grädde.

Njut och hoppas du tycker om det!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar