LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, februari 01, 2016

Kesoplättar med smält smör, kanel och grädde.....

Vi fortsätter med lätta och goda frukostar!
Här kommer en av barnens favoriter
Kesoplättar med smält smör, kanel och grädde....
Kanske inte så smidigt en stressig måndagsmorgon men en lördag eller söndagmorgon kanske?
Jag har någon gång gjort så att jag stekt upp dem kvällen innan och bara värmt upp på morgonen.
Det är verkligen en super kvällis också efter alla träningar!
Sköt om er och ät massa gott!
Kram Dee!

Kesoplättar med smält smör, kanel och grädde...                5-6st
2 ägg
250 g keso
1 msk Fiberhusk
2 krm vaniljpulver

Häll alla ingredienser i matberedaren och kör allt till en jämn smet. 
Låt stå och tjockna 10-15 min.
Klicka ut smeten i stekpanna, tryck ut så de blir lagom stora och tjocka, stek upp på svag värme i äkta smör till de får fin färg. 
Vid servering häll på lite smält smör, grädde och pudra till sist med kanel och lite sukrin melis.
Hoppas det smakar!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar