LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, februari 14, 2016

Kladdig chokladkaka ala Lchf med nutellafrosting......

Happy Valentines day ❤️ alla fina där ute.
Här kommer en goding i repris som är lite  alla hjärtans dag uppiffad.
Kladdig chokladkaka ala lchf med nutellafrosting.....
Jätte god och blev riktigt fin.
Ha en underbar dag och passa på att njuta av nära, kära och massa gott!
Kram Dee....

Kladdig chokladkaka ala lchf med nutellafrosting.....

Kladdig LCHF chokladkaka.....
4 ägg 
100 g mörkchoklad (minst70%)
2 dl mandelmjöl
1 dl sukrin melis
100 g äkta smör
1 tsk bakpulver 
2 msk kakao

Vispa ägg och sukrin fluffigt. 
Smält chokladen och smöret ihop i micron, kör korta stunder och rör om varje gång. 
Tillsätt de övriga ingredienserna i ägg och socker smeten. 
Rör till sist försiktigt ner choklad och smör blandningen.
Grädda i en smord springform på 175 grader i 15 min mitt i ugnen.
Låt kakan svalna.

Nutellafrosting.....
1,5 dl kaymak
1,5 dl nutella (hemgjord, recept finns i tidigare inlägg)
3 msk sukrin melis

Blanda alla ingredienser i matberedaren eller med stavmixer som funkade utmärkt. 
Blev en riktigt fin och len frosting. 

Skär ut önskad storlek på kakbitar ur chokladkakan, jag tog ett litet glas och fick ut fina runda bitar. 
Varva med nutellafrosting och chokladkaka i två lager och avsluta med hallon, hackade hasselnötter och pudra på lite sukrin melis..
Hoppas det smakar!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar