LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, februari 11, 2016

Blomkålsbullar med kryddig kycklingfilé.....

Då var det dags igen!
Dagens tips!
Blomkålsbullar med kryddig kycklingfilé.....
Väldigt lätt och smidigt att laga och mycket uppskattat hemma hos oss.
Jag serverade överblivna blomkålsbullar dagen efter med hallon och blåbär och det var också jätte gott. 
Låt fantasin flöda gott folk det är ofta den som begränsar!
Sköt om er! och håll er friska!
Kram Dee!!!

Blomkålsbullar med kryddig kycklingfilé....              2-3 port.

1/2 blomkål
3 ägg
1 dl riven Goudaost
Salt, peppar (efter smak)
3-4 st kycklingfiléer
Salt, vitpeppar, curry, oregano (efter smak)

Kör blomkålen i matberedaren till det ser ut som blomkålsris. 
Blanda i ägg, ost, kryddor och rör om ordentligt.
Stek upp på medelvärme i rapsolja och smör i stekpanna till de fått fin färg. 
Skåra och krydda kycklingfiléerna, stek upp i olja eller smör. 
När de fått fin färg, häll på en burk cremefraiche och låt puttra på svag värme 10-15 min. 
Smaklig måltid!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar