LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, februari 03, 2016

Omelettwrap med majonäs, skinka, keso och underbart god chokladmjölk.....

God morgon!!
Vi fortsätter med frukost tips och här kommer dagens variant.
Omelettwrap med majonäs, skinka, keso och underbart god chokladmjölk....
Går på några minuter och är väldigt mättande.
Ha en bra dag!
Kram Dee

Omelettwrap med majonäs, skinka och keso.....
3 ägg
Rökt skinka
1-2 msk majonäs
4 msk keso
Oregano
1 krm salt

Vispa ihop ägg och salt.
Stek upp i panna i kokosolja.
Bre på majonäs och lägg skinka och keso på.
Rulla ihop och krydda med lite oregano.
Man kan verkligen fylla sin wrap med vad man vill och har hemma. 
Så lätt och gott!


Chokladmjölk....                   2 pers.
2 dl grädde (1/2 dl vispad till att toppa chokladmjölken med)
3 msk kakao
3 msk sukrin melis
1,5-2 dl vatten

Värm grädde, 1,5 dl vatten, kako och sukrin melis på låg värme. 
Blanda runt hela tiden till den precis kokar upp. 
Smaka av och tillsätt mer vatten om det behövs.
Häll upp i kopp eller glas, toppa med grädde.
Njut av frukosten!








1 kommentar: