LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, november 21, 2015

Friterad babybel med chili....

Då var det lördag igen!!!
Iskallt ute, nu är nog vintern på ingång med stormsteg. 
Vad kan vara mysigare än att kura in sig i soffan, tända ljus och äta något gott en kall och mörk vinter kväll?!
I Love it!!!
Här kommer ett underbart gott och toppen tips på lördagssnacks 
Friterad babybel med chili.
Har blivit inspirerad vid flera tillfällen på olika sidor på nätet, var bara tvungen att testa och jag älskar det. 
Kommer absolut att göra om detta med ev. olika kryddningar och ostar. 
Mys på i det kalla alla fina!
Kram Dee!

Friterad babybel med chili...
Babybel ostar 
2 ägg
Mandelmjöl
Fläsksvålar (barbecue smak)
Chilipulver ( efter egen smak)
Rapsolja (till fritering)

Vispa upp äggen i en liten skål blanda i chilipulver. 
Kör fläsksvålarna i matberedaren. 
Doppa osten först i ägg sedan i mandelmjöl, doppa ännu en gång i ägg och avsluta med "fläsksvålskrossen" så enkelt förklarat, doppa i:
Ägg/ mandelmjöl/ ägg/ fläsksvålar
Fritera i rapsolja till de får fin färg. 
Servera med stark salsasås.
Enjoy!!!



1 kommentar:

  1. OMG OMG OMG det här måste jag testa (fast utan fläsksvål då jag inte äter kött)! :D

    SvaraRadera