LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, november 16, 2015

Chiapudding med blåbär....

Då var det måndag igen!!!! 
Dagarna rullar på och äntligen är vi igång igen efter tre veckors sjukstuga...
Lillan råkade först ut för krupp som aldrig gick över kändes det som, på det fick hon öroninflammation........ Ja! Behöver jag säga mer????
Här kommer dagens frukost tips chiapudding med blåbär. 
Så smidigt när man har tidiga mornar, förbered kvällen innan, sen är det bara att plocka fram och njuta på morgonen med en kopp kaffe. 
Ha det gott alla fina där ute!
Kram Dee!!
Chiapudding med blåbär....
1 dl  alpro soyadryck 
2 msk chia holistik
4 droppar stevia drops
1 krm vaniljpulver 
3 msk blåbär
1/2 tsk sukrin melis

Blanda ihop ingredienserna ordentligt. Låt stå några timmar eller 
gör den kvällen innan om du vill äta den till frukost. 
Toppa med lite blåbär. 
Frukosten är räddad!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar