LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, november 26, 2015

Underbara fetaost sticks LCHF style.....

Redan torsdag!! 
På väg hem från jobbet, sitter på bussen och planerar dagen. 
Blir lite julpyntade och bak med barnen om det hinns med.
Här kommer ett underbart snack tips, så lätt och går på några minuter
Fetaost sticks LCHF style...
Räddaren i nöden när man blir akut sugen på något på kvällen och den kommer absolut vara med som tilltugg på vårt nyårsbord.
Ta hand om er!! 
Kram Dee!

Fetaost sticks. 
1 pkt Fetaost
1 Ägg
Cocos mjöl
Sesamfrön
Rapsolja (till fritering)

Skär fetaosten i avlånga sticks. 
Vispa ägget i en skål och häll upp Cocosmjöl och sesamfrön i tallrikar. 
Doppa fetaost bitarna först i ägg sedan i Cocosmjöl, doppa ytterligare en gång i ägg och avsluta i sesamfrön.
Tänk på att oljan måste vara tillräckligt varm innan fetaost sticksen läggs i.
Sticksen är klara när de fått fin färg.
Njut!!! 
Jag lovar att ni inte kommer bli besvikna.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar