LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, november 05, 2015

LCHF vaniljpannacotta med tuppkaksglasyr och kokos....

Äntligen börjar lillan repa sig, har varit några riktigt tuffa dagar måste jag säga. Känns som att hela livet blir i obalans och så är det också, tar ett bra tag innan man tar igen sig och är "fit for fight" igen. 
Här kommer receptet på lillans nya favorit LCHF vaniljpannacotta med tuppkakeglasyr och kokos, hon har fått gotta sig lite extra nu när hon varit så dålig. 
Ta hand om er alla fina!
Kram Dee!
LCHF vaniljpannacotta med tuppkakeglasyr och kokos.

Vaniljpannacotta.
3 dl grädde 
3 krm vaniljpulver 
4 tsk sukrin melis ( sötning anpassas efter egen smak)
2 gelatinblad

Lägg gelatinbladen i kallt vatten. 
Blanda grädde, sukrin och vaniljpulver i en kastrull och låt koka upp under omrörning. 
Låt svalna i 5 min och blanda sedan i gelatinbladen (glöm ej krama ut vattnet ur gelatinbladen innan ni lägger i dem i grädden). 
Häll upp i portionsskålar och in i kylen några timmar.

Tuppkakeglasyr.
1/2 dl sukrin melis 
2 krm vaniljpulver 
50 g smör 
1 äggula

Gör glasyren när pannacottan är klar. 
Smält smör i en kastrull, tillsätt sukrin och vaniljpulver. 
Ta av kastrullen från spisen och rör hastigt ner äggulan. 
Värm nu försiktig upp glasyren på låg värme igen till den tjocknar, rör om hela tiden.
Låt svalna i några minuter och bre glasyren över pannacottan och toppa med kokos. 
Underbart gott!
Hoppas det smakar..........








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar