LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, februari 09, 2016

NUTELLA ala lchf style......

Då var det testat!
Har några dagar sett massa klipp och delningar på hemgjord NUTELLA.... 
Var smidigt att göra och lätt att LCHF anpassa genom att byta ut sockret till sukrin sötningsmedel.
Smakar det som vanlig NUTELLA - NEJ det gör det inte.
Men är absolut ett gott alternativ och kan användas till massa goda och lätta desserter.
Hoppas ni gillar det!!
Kram Dee!!!

Nutella....
200 g hasselnötter
1 dl kakao
1-1,5 dl sukrin melis
2 msk rapsolja eller olivolja
100 g äkta smör

Rosta hasselnötterna på 200 grader mitt i ugnen i ca 10-15 min. 
Häll över nötterna på en kökshandduk och gnugga bort skalet.
Kör nu hasselnötterna i matberedaren.
Tillsätt olja, sukrin och kakao och kör ännu en gång till det blir en fin kräm.
Lägg över krämen i en skål och lägg i smöret lite i taget och mixa med en stavmixer till du har en helt fin och slät nutella.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar