LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, februari 23, 2016

LCHF salami pizza rosor....

Goddag alla fina!!
Såg för ett tag sen en video på Facebook där man gjorde salami rosor på pizzaliknande deg!
Det såg så gott ut så jag testade att göra en LCHF vänlig version....
Dagens tips 
LCHF salami pizza rosor....
Hoppas det smakar!
Kram Dee!!

LCHF salami pizza rosor.....

Pizzadeg:
4 ägg + 1 äggula
50 g smör (smält)
1/2 dl grädde
1/2 dl turkisk yoghurt 
1/2 dl kokosmjöl
1/2 dl mandelmjöl
4-5 msk Fiberhusk 
2 tsk bakpulver 

Vispa äggen poröst.
Häll i smält smör, grädde och turkisk yoghurt. 
Blanda i övriga ingredienser och låt degen svälla 15-20 min.

Tomatsås:
2 msk tomatpuré 
2 msk vatten
1 msk rapsolja
2 krm salt
1 krm svartpeppar
1-2 tsk oregano

Blanda alla ingredienser.


1 pkt riven Goudaost
2 pkt salami 

Ta en bit deg och kavla ut eller tryck ut med fingrarna till en remsa på ett bakplåtspapper. 
Bre på tomatsås och strö ost på. 
Lägg sedan på salami och rulla ihop försiktigt, det är lite pill men det går och det gör inte så mycket om de går sönder lite. 
Lägg salami rosorna i en smord plåt muffinsform. 
Pensla med äggvita och grädda mitt i ugnen på175 grader i 30 min. 
Smaklig måltid!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar