LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, februari 15, 2016

"Söt" thaiwok med räkor och lax....

Då var det redan måndag! 
Helgen har som vanligt flugit förbi....
Här kommer dagens lätta men jätte goda lunchtips!
"Söt" thaiwok med räkor och lax.....
Hoppas ni tycker om det!
Massa kramar Dee...

"Söt" thaiwok med räkor och lax...
ca 2 port.

2 st laxfileer
100-150 g skalade räkor
4 dl thai wokmix

Söt woksås:
4 msk vatten
1 msk tomatpuré 
1 msk rapsolja
4 tsk sukrin melis (går att välja bort)
1/2 tsk salt
2 krm muskotnöt 
Vitpeppar ( efter smak)

Blanda ihop alla ingredienser ordentligt.


Krydda laxfileerna med salt, citronpeppar och lite dill. 
Lägg i smord form och in i ugnen på 200 grader i ca 20-30 min.
Woka grönsakerna i panna på hög värme 
i lite rapsolja. 
Häll över woksåsen och låt koka några minuter, till såsen börjar tjockna.
Släng på räkorna strax innan grönsakerna är klara.
Räkorna ska bara vändas i så de blir lite varma.
Servera med laxen.
Smaklig måltid!




1 kommentar: