LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, december 10, 2015

Friterad rättika med Avocadokräm....

Hemkommen från mysigaste lucian på lillans dagis, ikväll fortsätter myset på stora tjejens skola. 
Älskar verkligen lucia!!!! 
Så fin stämning och vackert framförallt.
Här kommer ett snabbt och lätt mattips
Friterad rättika med Avocadokräm...
Går fort, är gott och inte massa krångel.
Ha det gott!!
Kram Dee!!

Avocadokräm.
125 g fryst avocado
2 klyftor vitlök 
3 msk cremefraiche 
1 msk majonäs
1/2 dl parmesan
Salt (efter smak)

Mixa allt i matberedaren till en jämn och fin kräm.

Friterad rättika...
Skär rättikan i lagom stora stavar (typ Pomes storlek) fritera i rapsolja till man fått önskad färg och rättikan blivit mjuk.
Salta och servera ihop med avokadokräm. 
Är super gott kött, kyckling och fisk. 
Smaklig måltid!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar