LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, december 23, 2015

Helstekt kyckling med röd och vitkålsgratäng....

Tänk att det är julafton imorgon!!
Barnen är på helspänn inför julklapparna!! Så härligt att se deras nyfikenhet och spänning!
Här kommer dagens middagstips till er som inte vill ha julmat idag också!
Helstekt kyckling med röd och vitkålsgratäng....
Lätt att tillaga och det mesta sköter sig självt. 
Vill passa på att önska er alla en god jul och gott nytt år! 
Ser fram emot ett toppen 2016!!!
God jul och Gott nytt år!!
Kram Dee!!

Helstekt kyckling med röd och vitkålsgratäng....

Helstekt kyckling.
1 färsk kyckling 
2-3 msk cremefraiche 
2 msk tomatpuré 
1 msk rapsolja
Svartpeppar, vitpeppar (efter smak)
1 tsk salt

Krydda kycklingen med salt och/ eller grillkrydda ut och inuti ordentligt. 
Blanda cremefraiche och de andra ingredienserna och glöm inte krydda och salta.
Smörj in kycklingen ordentligt med såsen och fyll den med en kruka färsk basilika.
Stek kycklingen långt ner i ugnen på 175 grader i 50 min. 
Vänd sedan kycklingen och låt den stekas i ytterligare 20-30 min. 
Röd och vitkålsgratäng..
1/2 medelstor rödkål
1/2 medelstor vitkål
2 dl cremefraiche 
4 dl grädde
2 vitlöks klyftor 
Salt, svartpeppar (efter smak)
Ost 

Strimla kålen och stek hastigt i äkta smör i stekpanna. Krydda efter smak. 
Blanda cremefraiche, grädde och riven vitlök samt krydda. 
Lägg kålen i lagom stor panna, häll över cremefraiche blandningen, toppa med ost och in i mitten av ugnen på 175 grader i ca 30 min.
Smaklig måltid!!












4 kommentarer: