LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, december 19, 2015

Klyftkålrabbi med lax och avocado/ gurk guacamole....

Då stod kålrabbi på tur, blev mycket positivt överraskad. 
Var riktigt gott och jag hade kryddat den perfekt så kände ingen konstig bismak eller något annat konstigt.
Här kommer dagens middagstips!
Klyftkålrabbi med stekt lax och avocado/ gurk guacamole......
Trevlig helg alla fina!
Kram Dee!!

Klyftkålrabbi med stekt lax och avocado/ gurkguacamole.....
2 st kålrabbi
2 st laxfileer

Skala och skär kålrabbin i lagom stora klyftor. 
Krydda med salt, svartpeppar, dragon och släng på lite rapsolja. 
Blanda ordentligt, lägg på plåt och in mitt i ugnen på 220 grader i 50-60 min. 
Krydda laxfileerna med salt och citronpeppar och stek upp dem när kålrabbin börjar bli klar.

Avocado/ gurk guacamole..
2 avocado
2 vitlöksklyftor
Salt (efter smak)
2 msk cremefraiche
1/2 gurka

Mosa avocadon med gaffel och pressa i vitlöksklyftorna, blanda i resterande ingredienserna.
skär till sist mer gurkan i halvmåne bitar och rör ner i röran. 

Smaklig måltid! 
Hoppas ni tycker om det!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar