LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, december 07, 2015

LCHF langos!!!!

Solen tittade fram idag!! 
Vilken lycka!! 
Idag är julbord inplanerat med familjen, ska bli så mysigt. 
Finns så mycket på julbordet man kan äta även om man äter LCHF/ låg kolhydrat kost. 
Jag älskar verkligen julbord!!

Här kommer dagens mattips.
LCHF langos....
Det var verkligen jätte gott och mycket uppskattat av icke LCHF:are också.
Lätt att tillaga, man kan välja tillbehör som man vill och det är jätte mättande. 
Hoppas ni tycker om det!
Sköt om er!
Kram Dee!!!
LCHF langos.
6 ägg
3 msk majonäs 
3 msk cremefraiche 
7 dl riven Gouda ost 
1 msk Fiberhusk 
Citronpeppar

Blanda alla ingredienser och låt stå och tjockna i 10 min. 
Klicka ut på bakplåtspapper på en plåt. Grädda på 250 grader 8-10 minuter ganska högt upp i ugnen. 
Låt svalna några minuter före servering. 
Servera med ex. räkor, rom, rökt lax, skinka, cremefraiche (kryddat med lite salladskrydda), rödlök. 
Det är bara att välja vad man vill ha som tillbehör. 
Smaklig måltid..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar