LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

fredag, december 18, 2015

Köttfärslimpa med ägg och bacon....

Då var det dax igen!! 
Har varit några dagar utan inlägg, har haft fokus på att uppdatera bloggen och förnya den lite.
Nu kommer den bara innehålla massa tips och LCHF recept. 
Hoppas det blir bra!! 
Här kommer dagens mat tips!
Köttfärslimpa med ägg och bacon..
Ta hand om er!
Kram Dee!

Köttfärslimpa med ägg och bacon..
1 kg nötfärs 
1 msk paprikapulver
2 msk paprikapure
1 msk oregano
3 ägg
Svartpeppar (helt efter smak)
1 msk salt
8 ägg ( 5 av dem kokta till att ha i köttfärslimpan)

Blanda alla ingredienser, tillsätt till sist 3 ägg och knåda till köttfärsen håller ihop. Platta ut köttfärsen och lägg i de kokta äggen och rulla ihop. 
Linda in köttfärslimpan i bacon.
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 60- 80 min. 
Servera med championsås och coleslaw.

Smaklig måltid!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar