LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, november 03, 2015

Japansk yakiniku kyckling LCHF style!!!

Sjukstugan fortsätter hos oss!!
Lillan är ganska matt nu och jag hoppas verkligen att det vänder snart annars blir det sjukan igen!!!! 
Gör massa gott till henne för att hon ska få i sig ordentligt med mat!! 
Kinesisk och japansk mat är hennes favoriter så idag blev det 
Japansk yakiniku kyckling LCHF style.
Blev verkligen riktigt gott och lillan uppskattade det!!! 
Ha det gott!
Kram Dee!!
Japansk yakiniku kyckling LCHF style
4 st kycklingfiléer
Marinad. 
1/2 dl japansk soya (kung markattas äkta japansk soyasås) 
1 msk fiber sirap clear (valfritt)
1 msk rapsolja 
2 tsk färsk riven ingefära 
2 pressade vitlöksklyftor 
2 msk sesamfrön
1 tsk sambal oelek 

Dela kycklingfiléerna i bitar. 
Blanda alla ingredienserna till marinaden, lägg i kycklingbitarna och blanda ordentligt, låt stå och dra i ca 30 min. 
Stek upp i rapsolja i panna. 
Blanda babyspenat, shiratakinudlar och lite soya och servera till. 
Smaklig måltid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar