LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, november 23, 2015

Tacopaj ala LCHF!!!!

Ännu en vecka har passerat med stormsteg och den nya veckan är redan påbörjad....
Hoppas ni haft en underbar helg. 
Här kommer dagens mattips.
Tacopaj ala LCHF.....
definitivt en av mina favoriter, underbart gott, super lätt, smidigt att tillaga och man kan i princip välja och vraka precis  vad man vill ha i den. 
Må gott!!
Kram Dee!!

Tacopaj ala LCHF...
Pajdeg:
100 g smör (rumstemperatur)
1 dl mandelmjöl 
1 dl Cocosmjöl
1 dl sesamfrön
1 krm salt 
1 ägg

Blanda alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt smör och till sist ägget.
Blanda ihop till en jämn och fin pajdeg.
Tryck ut pajdegen i en smord springform och låt vila i kylskåpet ca 30-40 min. 
Förgrädda pajskalet i 10 min på 175 grader mitt i ugnen. 

Fyllning: 
800 g nötfärs
LCHF tacomix (köpt) eller egenblandad tacokrydda (efter smak)
1-2 Paprika 
4 ägg
4 dl grädde
2 dl riven ost

Stek nötfärsen, tillsätt köpt tacomix eller din egengjorda tacoblandning, smaka av så du blir nöjd med kryddningen. 
Tillsätt 1/2 dl vatten och låt små sjuda 10-15 min.
Blanda i paprikan när färsen börjar bli klar.
Vispa ihop ägg, grädde och ost. 
Fyll det förgräddade pajskalet med köttfärsen och häll över äggsmeten. 
Strö över riven ost.
Grädda mitt i ugnen 20-25 min på 175 grader, stäng av spisen och låt pajen ligga kvar i eftervärmen ytterligare 30 min.
Smaklig måltid!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar