LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, november 11, 2015

Stekt parmesankotlett med friterade haricoverts, morötter och paprika...

Ibland uppskattar man de absolut enklaste sakerna mest här i livet!! 
Det brukar stämma väldigt bra på mig särskilt när det kommer till mat. 
Inget avancerat eller över planerat, bara god, enkel och nyttig mat som håller mig mätt och nöjd ett tag. 
Här kommer ett praktexempel på vad jag menar. 
Dagens middagstips...
Stekt kotlett med friterade haricoverts, morötter och paprika.
Så enkelt och överraskande gott!
Be happy!!
Kram Dee!!

Stekt parmesankotlett med friterade haricoverts, morötter och paprika.
Kotletter
Grillkrydda, Vitlökspulver, Salt, Ingefära
och Gurkmeja (efter egen smak)
Morötter
Haricoverts 
Paprika (olika färger)
Persilja
Rapsolja 
Parmesan

Krydda kotletterna med grillkrydda och lite vitlökspulver, stek upp i rapsolja och äkta smör i en panna. 
När kotletterna är färdiga riv ordentligt med parmesan över dom. 
Skär grönsakerna i bitar, fritera dem i rapsolja var för sig, först morötter sen haricoverts och till sist paprika.
Krydda med salt, gurkmeja, ingefära, persilja och lite vitlökspulver (helt efter egen smak) 
blanda allt ordentligt i en form. 


Middagen är serverad!!
Är verkligen super gott med lite bearnaisesås till.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar