LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, november 07, 2015

Fröknäcke!!! Så lätt, så gott!!

God morgon! 
Alla fina människor, hoppas ni sovit gott och är redo för en ny dag. 
Jag började min med godaste och lättaste frukosten någonsin! 
Fröknäcke med smör och ost och en mega kopp kaffe till!!!
Livet är underbart!!
Var och handlade igår och hittade denna påse go raw cracker mix!
Blanda en påse med 4 dl vatten, 1 msk olivolja och låt svälla 20-30 min. 
Bre ut tunnt på bakplåtspapper på en plåt.
In i ugnen på 175 grader i 45 minuter. 
Om det inte är tillräckligt knaprigt är det bara att låta det ligga kvar på låg värme till man är nöjd!
På med smör och ost. 
Njut!!
Ibland är det bara sååå skönt att göra det smidigt för sig och mycket smidigare än så här blir det inte!!!
I Love!!!!!
Hope you enjoy!
Kram Dee!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar