LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, november 09, 2015

Kladdig LCHF chokladkaka med chokladglasyr och kokos...

Ännu en helg har passerat alldeles för fort!!
Hoppas ni haft det bra och är redo för en ny vecka och nya tag!
Här kommer dagens recept...
Kladdig LCHF chokladkaka med chokladglasyr och kokos...såååå gott!!!!
Vill bara påminna om att om man äter strikt LCHF kost, titta bort!! 
Kakan innehållet både mörkchoklad och sötningsmedel vilket gör att kollisarna sticker iväg lite.
Ni som äter liberalt eller bara vill unna er något gott ibland som jag gör, missa inte detta för allt i världen!!
Take care!
Kram Dee!
Kladdig LCHF chokladkaka med chokladglasyr och kokos.
4 ägg 
100 g mörkchoklad (minst70%)
2 dl mandelmjöl
1 dl sukrin melis
100 g äkta smör
1 tsk bakpulver 
2 msk kakao

Vispa ägg och sukrin fluffigt. 
Smält chokladen och smöret ihop i micron, kör korta stunder och rör om varje gång. 
Tillsätt de övriga ingredienserna i ägg och socker smeten. 
Rör till sist försiktigt ner choklad och smör blandningen.
Grädda i en smord springform på 175 grader i 15 min mitt i ugnen.
Låt kakan svalna.

Chokladglasyr. 
50 g äkta smör
1/2 dl sukrin melis
3 tsk starkt kaffe
2 tsk grädde
2 msk kakao
2 äggulor

Smält smöret, rör ner sukrin, kaffe, grädde och kako. Låt koka upp. Ta av kastrullen från plattan och rör ner äggulorna. 
Låt koka upp igen under omrörning, glasyren är klar när den börjar tjockna. 
Bre på glasyren på den avsvalnade kakan och toppa med kokos!
Hoppas det smakar!!!



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar