LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, november 10, 2015

Lyx i vardagen!!! Varm brieost med valnötter och agavesirap....

Vem älskar inte att lyxa till det med något gott i vardagen?! behöver inte vara något stort eller jätte unikt men något gott som känns lite extra!!
Blev för någon dag sedan så inspirerad på Facebook, nån hade lagt ut en bild på varm brie med hemgjord sylt, det såg så gott ut!! 
Tänkte på en gång att detta måste testas!!
Så dagens tips!
Varm brieost med valnötter och Fibersirup...

Ta det lugnt, njut av livet här och nu precis som det är!!
Kram Dee!!

Varm brieost med valnötter och Fibersirup.
200 g brie president 
1/2 dl valnötter 
1/2-1 tsk Fibersirup clear (valfritt)

Lägg osten på ett bakplåtspapper på en plåt, lägg valnötterna på osten.
In i mitten av ugnen på 200 grader i ca 15-20 min. 
När det är klart ringla över fibersirup och servera med fröknäcke. 
Fantastiskt gott!! Och så lätt!! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar