LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, november 12, 2015

Kryddig kycklingfilé med stekta haricoverts....

God morgon!! 
Börjar jobba sent så jag och lillan passar på att bara strosat ikring här hemma och njutit av livet, av varann och självklart ska vi njuta av god mat!!
Här kommers dagens lätta mattips...
Kryddig kycklingfilé med stekta haricoverts ...
Hoppas ni tycker om det!
Kram Dee!!
Kryddig kycklingfilé med stekta haricoverts.
4 kycklingfiléer
Grillkrydda (efter smak)
Vitlökspulver (efter smak)
1-2 msk sambaloelek (beror på hur starkt man vill ha det)
Haricoverts ( så mycket man själv vill ha)

Marinera kycklingfiléerna med grillkrydda, sambaloelek och vitlökspulver. 
Låt stå och dra en stund.
Stek upp i olja och äkta smör i stekpanna  till filéerna fått fin färg, låt sedan steka på låg värme under lock. 
När kycklingen är klar släng i haricovertsen och låt dem stekas ihop med kycklingen några minuter. 

Lunchen eller middagen är serverad!
Njut och må gott..


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar