LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, november 01, 2015

Söndagsmiddag ala LCHF!! Benfri kotlett med smörstekta skogschampioner och brysselkål i gräddsås...

Hoppas ni haft en fin helg.... 
Jag fortsätter jobba på sen blir det hem till min lilla sjukling som fått "falsk krupp" stackars liten är så jätte dålig, håller både tummar och tår att det snart vänder.
Här kommer ett toppen tips på en lätt lagad och jätte god söndagsmiddag.
Benfri kotlett med smörstekta skogschampioner och brysselkål i gräddsås...
Ta hand om er och hoppas ni får vara friska!!
Kram Dee!!!
Benfri kotlett med smörstekta skogschampioner och Brysselkål i gräddsås.

4 st kotletter 
Grillkrydda/ salt 
Skogschampioner 
Färsk Brysselkål i nät (ca 500g)
1 dl grädde
2 msk kalvfond (touch of taste)
Bearnaisesås 

Krydda kotletterna helt efter egen smak med grillkrydd, stek upp i rapsolja och äkta smör. 
Stek upp skogschampionerna i samma olja och smör som kotletterna, salta lite om ni tycker det behövs.
Koka brysselkålen i 10-15 min, ha i touch of taste kalvfond i vattnet. 
Sila Brysselkålen och stek upp i rikligt med smör i panna. 
Krydda med salt, vitlök och häll till sist i 1 dl grädde. 
Låt små puttra på låg värme i 5-10 min. 
Servera med bearnaisesås. 
Smaklig måltid..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar