LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, oktober 27, 2015

LCHF korvstroganoff med stekt blomkålsris....

Ny dag, nya erfarenheter!! 
Möt allt i livet med nyfikenhet, även om du inte tycker om allt så se det från den ljusa sidan, du är en erfarenhet rikare och du har lärt dig något även om du inte tyckte det var positivt...
Hur skulle du ha vetat det om du inte hade fått uppleva eller vara med om det?

Här kommer dagens lunch/ middagstips LCHF korvstroganoff med stekt blomkålsris.
Ta hand om er! 
Kram Dee!!

LCHF korvstroganoff med stekt blomkålsris.
1 lök
1 hel/ 800g falukorv  (med hög kötthalt)
4 msk tomatpuré 
3 dl grädde 
1 tsk kalvfond (touch of taste)
Salt 
Svartpeppar 

Hacka löken och bryn i smör i en kastrull, skär falukorven i bitar och stek upp med löken. 
Tillsätt tomatpurén, grädden och fonden. Krydda med svartpeppar och ev. lite salt vid behov. 
Låt puttra på svag värme i 5-10 min. 

Stekt blomkålsris.
1 blomkål
3 ägg
2 tsk kalvfond (touch of taste)
Salt 
Grillkrydda 

Skär blomkålen i bitar och kör i matberedaren lite i taget. 
Tänk på att det inte ska bli mos utan kör till du får små gryn. 

Stek upp blomkålsriset i rikligt med rapsolja och smör, tillsätt kalvfonden, ägg och övrig kryddning. 
Rör om ordentligt. 
Klart när du får önskad färg på ditt ris. 

Smaklig måltid!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar