LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, oktober 01, 2015

Bröd ala LCHF style!!!

Hej igen alla fina där ute!! 
Hoppas allt är bra med er? 
Jag känner att jag håller på att krya på mig eller det går iallafall åt rätt håll.
Igår bakade jag nog det godaste brödet jag någonsin bakat när det kommer till LCHF bröd. 
Det finns massa olika recept att hitta på nätet, i LCHF bakböcker, you name it men sällan att jag är så förtjust i dom. 
Jag hittar all min inspiration till det jag bakar på olika sidor, bloggar och böcker sen gör jag om dem efter min smak. 
Jag gör även om helt vanliga recept till LCHF. 
Då jag har ätit LCHF i några år nu vet jag ganska bra vad som funkar för mig och inte. 
Har man en grund eller en liten idé om vad man vill göra så kan man utveckla det och göra om det helt i sin egen smak! så mitt tips idag är först och främst våga experimentera och våga testa nya smaker. 
Det värsta som kan hända är att man totalt misslyckas och då gör man bara om det! 
Värre än så blir det inte! 
Här kommer receptet på den godaste LCHF brödlimpan ever.
Kram Dee!!

LCHF brödlimpa

12 ägg
1 dl rapsolja
1 tsk salt
1 dl kokosmjöl
2 msk Fiberhusk 
2 tsk bakpulver 
1 dl mandelmjöl
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
1 dl oskalade sesamfrön
1 dl grovhackade valnötter
1 msk kanel
1 tsk kardemumma 

Vispa äggen pösigt, tillsätt olja och de torra ingredienserna och blanda ihop ordentligt.
Rör försiktigt ner alla nötter och frön.
Häll smeten i en smord brödform.
Grädda långt ner i ugnen på 175 grader i ca 50 min. 
Låt sedan brödlimpan ligga kvar i ugnen på eftervärme i några minuter.

Hoppas det smakar!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar