LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, oktober 19, 2015

Dagens lunchtips! Nötfärsbiffar med parmesan och stekta grönsaker!

Så underbart väder!!!
När man varit sjuk uppskattar man verkligen att få vara frisk! 
Tänk vad man tar det för givet annars.
Känner mig redo för en ny vecka efter en fullspäckad helg. 
Mannen är hemma efter en trevlig weekend med jobbet i London, så skönt att han är tillbaka!! 
Här kommer dagens lunchtips från mig nötfärsbiffar med parmesan och stekta grönsaker. 
Ha det gott i solen!
Kram Dee!!!

Nötfärsbiffar med parmesan och stekta grönsaker....

500 g nötfärs
1 msk stark paprikapure 
2 msk tomatpuré 
1 ägg
1/2 gul lök
1 tsk vegeta (allkrydda)
1 tsk salt
1 tsk svartpeppar 
1 tsk vitlökspulver 
1 tsk paprikapulver 
1 dl riven parmesan
Färsk basilika ( efter smak)

Hacka löken och basilikan smått. Blanda nötfärsen och de övriga ingredienserna till en fin smet. 
Forma biffarna i önskad storlek. 
Stek i rapsolja och äkta smör.
Stekta grönsaker....

2 st gula lökar 
25-30 Championer 
3 st paprikor i olika färger

Krydda med 
Vegeta, svartpeppar, paprikapulver och oregano (helt efter smak). 

Stek upp grönsakerna på rätt hög värme,  krydda efter smak och tillsätt 1 dl soya alpro matlagningsgrädde när grönsakerna börjar kännas klara. 
Låt sjuda 1-2 min. 
Toppa med parmesan!
Smaklig måltid!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar