LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, oktober 26, 2015

Krämig blomkålssoppa med skaldjur.....

Då var det måndag igen!!
Tänk så fort det går.... 
Är nu på väg till mina älsklingar som väntar hemma. 
Sen blir det iväg och handla till mitt nästa renoveringsprojekt. 
Vad det är?? får ni veta när det är klart.
Här kommer ett recept på en underbar blomkålssoppa med skaldjur.
Ta nu hand om er och glöm inte att njuta av livet, vi har bara ett!
Kram Dee!!

Krämig blomkålssoppa med skaldjur.

1 blomkål
1 burk (400ml) kokosmjölk
50 g smör
1 1/2 dl Vatten
3 msk kycklingfond (touch of taste)

Dela blomkålen i bitar och tillsätt alla de övriga ingredienserna. Koka upp och låt sedan små puttra under lock på svag värme i 20 min. 
Låt svalna en liten stund.
Kör med stavmixer till soppan blir jämn och fin, smaka av och krydda med vitpeppar och salt vid behov. 
Om man tycker soppan är för tjock är det bara att spä ut med vatten eller kokosmjölk till man får önskad konsistens. Servera med räkor, kräftor och lite dill.

Smaklig måltid!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar