LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, oktober 12, 2015

LCHF mazarinpaj!!! Hemma igen efter en fantastisk helg i Stockholm!!

Då var vi hemma igen friska och glada efter en underbar helg i Stockholm!! 
HFF P05 tog sig till kvartsfinal i cupen. Förlust mot AIK och det var riktigt tufft motstånd!! 
Bra kämpat och vi är riktigt stolta över killarna. 
En stor eloge till alla fantastiska föräldrar, familj och vänner som varit med och stöttat. 
Ni är helt fantastiska och jag tror att denna helg kommer vara ett fint minne för våra grabbar!! 
Nu är det bara att ta igen sig imon börjar allvaret igen, back to reality!
Här kommer ett recept på en jätte god LCHF mazarinpaj!!
Sköt om er!
Kram Dee!!

LCHF mazarinpaj.
Pajdeg.
200 g äkta smör (rumstemperatur) 
1 dl sukrin melis 
2 ägg 
6 dl mandelmjöl 
4 msk kokosmjöl 
Blanda ingredienserna ordentligt och bre
ut degen i önskad form, låt vila i kylen 30 min.

Fyllning.
6 dl mandelmjöl 
1,5 dl sukrin melis
150 g smör
3 ägg 
msk grädde

Blanda ordentligt, fyll pajskalet med mazarinfyllningen. 
Grädda pajen i 25-30 min på 175 grader långt ner i ugnen. 
Låt kakan stå kvar i ugnen ytterligare 15 min på eftervärme. 
Låt pajen svalna och toppa med glasyr.

Glasyr.
3 dl sukrin melis
3 msk vatten
5 droppar citron
Blanda till glasyren blir fin och jämn.

Hoppas det smakar!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar