LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, oktober 24, 2015

Hallonpannacotta med stekta mandlar och blåbär....

God morgon!!
Hoppas ni sovit gott och har massa kul att se fram emot idag. 
Själv ska jag bara ta det lugnt och slappna av. 
Njuta av livet här och nu. 
Självklart blir det mys och lite gott att äta också. 
Idag ska vi njuta av hallonpannacotta med stekta mandlar i smör och kanel, toppat med lite blåbär!!! 
Detta får ni bara inte gå miste om!! 
Ha en underbar dag och ta hand om er!
Kram Dee!!

Hallonpannacotta med stekta mandlar i smör och kanel, toppat med blåbär.

Hallonpannacotta.
3 dl vispgrädde 
2 krm vaniljpulver 
2 msk sukrin melis 
1 dl Hallon
2 st gelatinblad

Lägg gelatinbladen i kallt vatten, låt stå medan du förbereder resten. 
Blanda grädde, vaniljpulver, hallon och sukrin, koka upp under omrörning.
Så fort det börjar koka är det klart. 
Sila pannacottan så hallonresterna inte är kvar och låt svalna några minuter. 
Rör ner gelatinbladen och blanda ordentligt. 
Häll i portionsskålar och låt stå i kylskåp några timmar eller till pannacottan stelnat.

Stekta mandlar.
2 msk smör 
1 dl mandlar (grov hackade)
3 tsk sukrin melis
Kanel (efter egen smak)
2 msk frysta blåbär 

Smält smöret och häll i mandlarna, strö på 3 tsk sukrin melis och kanel. 
Låt puttra någon minut. 
När det är klart blanda i blåbären och rör om försiktigt. 
Låt svalna. 
Lägg över de avsvalnade mandlarna på pannacottan innan servering. 
Underbart gott!! 










1 kommentar: