LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

fredag, oktober 09, 2015

Söt/ stark tonfisksås med stekta grönsaker och shiratakinudlar kryddade med sambal oelek!!

Vi går mot friskare tider!!! 
Lillan går på penicillin andra dagen idag så hon är mycket piggare. 
Stackars liten hade öroninflammation. 
Var ganska otippat då hon inte klagade alls över smärta, hon hade bara jätte hög feber.
Lilla älsklingen så stark!! 
Idag åker vi mot Stockholm. 
Nu är det äntligen dags för fotboll och cup Stockholms mästerskap som Djurgården IF anordnar. 
Man kan lugnt säga att det blir fotboll för hela slanten hela helgen, självklart blir det massa trevligt med vänner och familj också.
Här kommer dagens lätta lunch tips.
Perfekt när man har lite bråttom.
Trevlig helg alla fina!!!!
Kram Dee....

Söt/ stark tonfisksås med stekta grönsaker och shiratakinudlar kryddade med sambal oelek.

1/2 dl paprikapure (stark)
2 msk tomatpuré 
3 dl vatten
1 msk sukrin melis 
1 burk tonfisk i olja 
Vitlökskrydda 
Svartpeppar
Oregano 

Koka upp allt i en gryta (krydda efter smak) låt såsen små puttra i 10 min på låg värme. Tillsätt tonfisken och rör försiktigt om. 
Såsen är klar! 
Hyvla en morot och en zuccini, stek hastigt i rapsolja. 
Krydda med lite salt och peppar. 
Lägg i shiratakinudlarna och en tsk sambal oelek,  rör om och det är klart.
Lunchen är serverad.
Smaklig måltid!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar