LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, oktober 15, 2015

Köttfärsbiffar i gräddsås med broccolimos!!!

Ligger i sängen med lillan och vilar, känner mig fortfarande lite krasslig men det går åt rätt håll iallafall.
Hon har varit ledig med pappa idag då han tagit led för att hinna umgås lite med henne innan det bär av till London med jobbet! 
Erkänner att jag är lite avis, hade inte varit fel att haka på! 
Vi ska passa på att ha lite mys och fix hemma, ska ta tag i några projekt som vi inte hunnit med sedan vi flyttat hit, återkommer om det senare! 
Här kommer dagens lunchtips!
Köttfärsbiffar i gräddsås med broccolimos.
Ha det gott!
Kram Dee!!

Köttfärsbiffar i gräddsås med broccolimos .

Köttfärsbiffar.
500 g blandfärs
1 ägg
2 msk tomatpuré 
1/2 rödlök
Färsk Timjan, salt, vitpeppar, grillkrydda och vitlökspulver (krydda efter egen smak)
1 dl grädde 
1/2-1 tsk touch of taste kycklingfond

Hacka rödlök och timjan fint, blanda i köttfärsen, tillsätt de övriga ingredienserna och blanda ordentligt.
Forma biffarna i önskad storlek. 
Stek upp i rapsolja. 
Tillsätt grädden och fonden när biffarna känns färdiga och låt sjuda på låg värme i 5 min. 

Broccolimos.
600 g fryst broccoli
50 g äkta smör
Salt, svartpeppar, grillkrydda ( efter egen smak )
1 burk Kokosmjölk
( använd bara det tjocka vita på toppen och ca 2 msk av vattnet i botten )

Lägg allt i en kastrull, låt koka ihop till vätskan försvunnit ca 25-30 min. Mosa med en gaffel under koktiden till du får en fin mos. 

Servera med lite fetaost.
Smaklig måltid!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar