LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, oktober 04, 2015

Stekta kanel och kardemumma nötter med äpplen!!!

God morgon!!
Hoppas ni haft en underbar helg!! 
Vi har verkligen haft det super mysigt med familjen och självklart fotboll också....tyvärr ingen vinst för stora grabben som spelade borta igår så
vi kunde tyvärr inte följa med. Han var riktigt besviken över förlusten. 
Nu är det bara att kämpa på och ta nya tag!! 
Nästa år nya chanser och nya möjligheter!! 
Lillkillen har en viktig match idag, så den ska hela familjen gå på kl 14.00 i Huskvarna. 
Ni som gillar att se fin fotboll, kan jag verkligen  rekomendera att komma och kolla på HFF:s P05 lag de spelar mot råslätt idag. 
Nog om det!! här kommer ett toppen recept, enkelt som bara den! 
Stekta nötter med äpplen och kanel!! 
Inte direkt LCHF då det finns äpplen i men jag serverade familjen efterrätten som den var och själv tog jag bara nötter. 
Man kan absolut utesluta äpplen och bara blanda massa nötter! 
Tänk på att alla recept är inspiration som ni kan göra precis vad ni vill med! Anpassa det helt efter egna behov och hur ni vill!!
Ha en fortsatt trevlig dag! 
Kram Dee!!
Stekta kanel och kardemumma nötter med äpplen

Rikligt med äkta smör
2 gröna äpplen
1 dl grovhackade mandlar
1 dl grovhackade valnötter
2 tsk kanel
1 krm kardemumma 
3 msk sukrin melis

Stek äpplena lite hastigt i rikligt med smör tillsätt kanel, kardemumma och sukrin melis, låt puttra i 3 min. 
Häll i nötterna och låt allt puttra på låg värme till det får en knäckig nästan lite seg konsistens ca 3-4 min.
Servera med vispad grädde eller LCHF glass.
Hoppas det smakar!!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar