LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, september 30, 2015

LCHF blåbärs och kanel sockerkaka!

Redan onsdag!!
Känns som att jag inte gör annat än tjatar om hur fort tiden går..... 
Tänk om man bara kunde stoppa tiden, bara stanna upp och få vara här och nu lite längre. 
Nog med drömmandet nu och tillbaka till verkligheten!
Känner mig fortfarande små krasslig men just nu är väl typ hela världen krasslig!
Jobb väntar idag och imon sen tar jag helg och det ska bli såååå skönt...
Här kommer recept på en god LCHF sockerkaka som ni kan mumsa på när sötsuget sätter in. 
Detta är verkligen ett recept som är till för dem som äter liberal LCHF, satsar man på strikt eller normal lchf så stoppar man i sig alldeles för mycket kollisar med ett fikabröd som detta... Valet är ditt? 
Som jag tidigare nämnt så trycker jag inte i mig fika på vardagar var och varannan dag utan försöker verkligen bara äta vid speciella tillfällen eller när jag verkligen känner ett jätte sug, då tar jag hellre en bit LCHF kaka eller liknande än en vanlig sötsak.
Kakan är gluten och laktosfri.
Ha en underbar dag! 
Kram Dee!!!!

LCHF sockerkaka med blåbär och kanel.

4 ägg
1 dl sukrin melis
150 g smör
1 dl grädde (jag använder alltid laktosfritt)
2 dl mandelmjöl
1 msk Fiberhusk 
1 krm vaniljpulver 
2 tsk bakpulver 
1 dl blåbär 

Vispa ägg och sukrin melis pösigt. Blanda i de torra ingredienserna och till sist det smälta smöret.
Häll över i en smord form och gör iordning kanel krämen.

Kanelkräm.

50 g äkta smör (laktosfritt)
1/2 dl sukrin melis
3 tsk kanel
3 tsk fiber sirap clear (valfritt)

Blanda ihop alla ingredienser till en fin och jämn kanel kräm. 

Klicka och tryck in kanel krämen och blåbären i sockerkakan. 
Grädda  kakan i nedre delen av ugnen på 175 grader i 30 min, stäng sedan av ugnen och låt kakan stå inne på eftervärmen i 10-15 min. 
Hope you enjoy!!
Väldigt saftig och god!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar