LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, september 29, 2015

Shiratakinudlar!!! När man saknar pasta!!

Tidig morgon, mörkt ute, på väg till jobbet!! 
Känner mig tjock i halsen och riktigt täppt i näsan.... 
Usch inte min dag idag känner jag. 
Alla har vi väl såna här dagar någon gång då man bara skulle vilja ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet..... 
Såna här dagar är det verkligen toppen med matrester!!! 
Vi passar på att äta upp all mat som blivit över och det gör vi alltid då jag absolut avskyr att slänga mat.
Så till barnen blir det pasta med köttfärssås och jag äter likadant men jag byter ut pastan mot shiratakinudlar, det är något jag ser till att alltid och då menar jag alltid ha hemma. 
Jag älskar pasta och när jag blir sugen på det så äter jag shirataki, något jag verkligen rekommenderar. 
De är gluten och laktosfria och innehåller i stort sett inga kolhydrater.
Smaken och konsistensen måste jag erkänna är väldigt olik vanlig pasta men man vänjer sig faktiskt vid det mesta. 
De är helt smaklösa så jag försöker alltid att krydda till maten lite extra så man får smak på det. 
Shiratakinudlar finns nog att köpa i de flesta mataffärer nu. 
Jag beställer dock mina på bodystore i 10- pack och där finns de i olika former om man säger så, som bandspagetti, tunna nudlar, små pärlor som påminner om ris. Helt perfekt!!
Här kommer lite kort info om shiratakinudlar som jag hittade på nätet och två enkla rätter som jag slängt ihop av rester vi haft hemma. 
Ha en bra dag gott folk!!
Kram Dee!!
Shirataki bandspagetti!!
Shirataki bandspagetti med wokgrönsaker och grillad kyckling!
Shirataki bandspagetti med köttfärssås och massa parmesanost!!
Har man lite tid över varför inte steka upp färska grönsaker som zuccini, paprika, broccoli, championer mm och bara slänga i shirataki, krydda efter smak och lite kokosmjölk... 
Lätt och underbart gott!! 
Tar typ 10-15 min att göra!!
Smaklig måltid!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar