LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, september 26, 2015

Dagens lunch tips!! LCHF Ugnspannkaka med rårörda hallon!

Good morning friends and strangers!
Hoppas ni sovit gott och är redo för en ny dag?!
Ni har väl inte glömt att det är höstmarknad i Jönköping idag, passa på att fynda eller bara ha en mysig eftermiddag med familjen på stan.
Här kommer dagen lunch tips 
LCHF Ugnspannkaka, lätt och jätte gott. 
Vare sig man äter LCHF eller inte är detta en toppen lunch... 
Ha en underbar lördag och ta hand om er..
Kram Dee!!!
LCHF Ugnspannkaka med rårörda hallon

5 ägg
3 dl grädde
2 dl mandelmjöl
2 msk Fiberhusk 
3 pkt bacon
1 tsk bakpulver 
1 krm salt

Vispa ägg och grädde hastigt. 
Tillsätt de övriga ingredienserna och rör eller vispa ihop till en jämn smet. 
Förstek baconen. Häll smeten i en form 25•25 cm hade jag lägg i bacon. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 25-30 min.
Servera med rårörda hallon.

Rårörda hallon. 
Blanda 2 dl hallon med 2 tsk sukrin melis 
Smaklig måltid!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar