LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, september 03, 2015

Dee's kycklingsallad!

Här kommer dagens lunch! 
Kycklingsallad med dressing! 
Super lätt, super gott och super mättande! 
Undrar om det kan bli bättre? 
Ha en underbar dag gott folk och försök att njuta av livet så mycket det bara går!
Kram Dee!

Kycklingsallad 

Kycklingfilé (krydda med grillkrydda)
Gurka 
Tomat
Championer
Isbergssallad
Babyspenat
Avokado

Dela kycklingfilén på mitten, krydda med lite grillkrydda, stek i lite rapsolja. 
Skiva grönsakerna (frivilligt att använda vilka grönsaker man vill. Men ska man hålla kollisarna nere ska man kanske inte välja ex majs som första alternativ) 
Servera med egengjord dressing!

Dressing:
1 dl Cremefraiche 
1 msk Cremecheese vitlök
1 msk Majonäs
Salladskrydda ( efter smak) 

Blanda ihop alla ingredienser noga och låt stå i kylen 10-15 min innan servering!

Smaklig måltid!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar