LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, september 28, 2015

Måndagens lunch tips... Stekt lax med smörstekta championer och keso/ räkröra!!!!

God måndags morgon!! 
Hoppas ni haft en underbar helg, jag har jobbat hela helgen och går av vid lunch. Resten av dagen blir mys med lillan som tyvärr är sjuk igen?!?! Sånt får man räkna med det första året på förskolan och hon är så mottaglig för allt känns det som.
Här kommer dagens lunchtips!!
Stekt lax med smörstekta championer och keso/ räkröra. 
En väldigt lätt rätt som man håller sig mätt på länge! 
Ni kommer älska keso och räkröran, man kan använda den till så mycket ex. som smörgåspålägg, som förrätt, till salladen eller varför inte till smörgåstårtan? 
Ha en skön måndag, jobba lugnt och ta hand om er!!
Kram Dee!!
Stekt lax med smörstekta championer och keso/ räkröra

2 st laxfileer
Stek laxen hel eller i bitar, krydda med citronpeppar och salt (efter smak).
Stek sedan upp hela championer ca 10-15 st i en rejäl klick med äkta smör. Krydda med grillkrydda och dragon (efter smak). 

Keso och räkröra 

250 g keso
1/2 grönt äpple ( går att välja bort)
200 g räkor
3 msk majonäs 
1 kruka dill (finhacka)
2 msk cremefraiche 
Salladskrydda, citronpeppar ( efter smak)

Blanda alla ingredienser ordentligt, blanda i räkor sist!
Lunchen eller middagen är serverad.
Smaklig måltid!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar