LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, september 24, 2015

God soya yoghurt till frulle!!

Dagarna flyter på... känns ofta som att man knappt hinner reagera sen är veckan slut?!
Har haft fullt upp i några dagar nu och har inte hunnit med bloggen som jag vill men det ingår i livet det också... 
Måste bara passa på att tipsa om en soya yoghurt som jag hittade för ett tag sen. 
Tycker verkligen att det är ett toppen alternativ till vanlig yoghurt om man vill minska på mejeriprodukterna?
Jag har i flera år ätit lågkolhydrat kost/ LCHF och det svåraste av allt tycker jag är frukosten. 
Blir lätt att man äter likadant och varierar inte på samma sätt som man kanske gör när man äter vanlig kost. 
Jag ska nu under en period försöka minimera kollisarna då sockervärdena har varit ganska höga under en period.
Mejeriprodukterna är det jag ska försöka minska så mycket jag kan då det påverkar mina sockervärden väldigt mycket. 
Jag vill absolut inte utesluta något utan bara minska på det, måste vara hållbart i längden. 
Soya Yoghurten innehöll 0,5 g kolhydrater på 100g, helt perfekt!!!! 
Den är ett nyttigt vegetariskt alternativ till frukosten! 
Har även bytt ut vanlig mjölk mot soya mjölk eller mandelmjölk.....
Vad brukar ni äta till frukost gott folk?
Sköt om er och njut av livet så mycket ni bara kan! vi har bara ett!! 
Kram Dee!

Jag blandade 3 tsk kokosolja, 10 droppar steviadrops med vaniljsmak, kokos, lite krossade linfrön, hela linfrön och vaniljpulver i 2 dl soya yoghurt. Toppa med lite fiber sirap clear. 
Vill man kan man ha i lite hallon eller blåbär. 
Har även testat att göra glass på soya yoghurt och gissa om det blev jätte gott?
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar