LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, september 27, 2015

LCHF ost och skinkpaj!!

Ännu en dag med solsken!! Helt underbart!!
Om höst dagarna kunde vara så här varje dag hade till och med jag börjat fundera på att gilla hösten?!?!
Hoppas ni alla haft en fantastisk helg och att ni är redo för en ny vecka med nya utmaningar. 
Här kommer ett lunch eller middagstips,
LCHF OST OCH SKINKPAJ som kanske kan göra någon av era dagar lite smidigare eller bara mättare.
Sköt om er!! 
Kram Dee!!

LCHF ost och skinkpaj

3 dl mandelmjöl 
0,5 dl kokosmjöl
1 dl oskalade sesamfrön
1/2 dl hela linfrön
1 krm salt
1 ägg
100 g äkta smör (rumstemperatur)

Blanda alla torra ingredienser i en bunke, blanda i smör och till sist ägget. Blanda ihop allt till en jämn och fin pajdeg. 
Tryck ut pajdegen i en smord springform. Låt stå i kylen 30 min. 
Förgrädda sedan pajskalet i 10 min på 175 grader mitt i ugnen.


Fyllning:
6 ägg
3 dl grädde
250 g riven ost 
200-250 g strimlad skinka 
Salt, peppar (efter smak)

Vispa ägg, grädde och kryddor, tillsätt ost och skinka. 
Häll i fyllningen i det förgräddade pajskalet. 
In i ugnen igen och grädda ytterligare 40-45 min. Stäng sedan av ugnen men låt pajen ligga kvar på eftervärme i 15 min. 

Smaklig måltid!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar