LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

fredag, september 18, 2015

LCHF morotskaka!!

De senaste dagarna har det blivit en hel del bak och vi fortsätter med det denna fredag. 
Nu är det ledig helg för min del med massa familjemys och jag ska unna mig lite gott. 
Denna gången blir det en jätte god LCHF morotskaka, helt klart min favorit!
Önskar er en härlig och trevlig helg. 
Här kommer receptet!
Kram Dee!

Morotskaka ala LCHF 

4 ägg
1 dl sukrin melis
1 dl rapsolja 
3 dl mandelmjöl
2 krm vaniljpulver 
1 tsk bakpulver 
1 krm salt
2 stora morötter
3 tsk pepparkakskryddor

Frosting:
200 g Valio cream cheese naturell (laktosfri använde jag) 
100 g äkta smör
1dl sukrin melis
Citronskal riven ( efter smak)

Vispa ägg och sukrin poröst, tillsätt övriga ingredienser och blanda i de rivna morötter sist. 


Jag använde en form som var 25•25 cm. Grädda i nedre delen av ugnen på 175 grader i 30 -35 min. 
Låt kakan svalna.
Vispa ihop frostingen, smöret måste vara rumstempererat så det inte klumpar sig. 
Bre frostingen på kakan när den är kall.
Toppa med kokos. 
Hoppas det smakar!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar