LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, september 08, 2015

Chokladfroyo....

Idag är en seg dag!!! 
Varit uppe näst intill hela natten med lillan som hostar till hon kräks, stackars liten känns som att det bara blir värre.
Man önskar att man bara kunde trolla bort allt jobbigt och ont på de små liven. Lagom till att lillan somnat så kommer lillkillen upp och säger: mamma jag har jätte ont i halsen.
Bara att stiga upp yrvaken och helt förvirrad av trötthet och ringa till skolan och sjukanmäla honom.
Låt mig säga så här!!
Vi har absolut haft bättre dagar och nätter!!
Som med allt annat så finns det små ljusglimtar även i det jobbiga, mellan varven har vi lite myspys och vilar, sjunger och läser ihop.
Det händer inte heller varje dag annars i den stressiga vardagen.
Idag passade vi på att göra lite choklad froyo.
Underbart gott och hur uppskattat som helst av sjuklingarna.
Här kommer receptet och hoppas ni där ute håller er friska.
Kram Dee!!
LCHF Chokladfroyo

500 g grekisk yoghurt
2 dl grädde
3 msk kakao
5 droppar steviadrops vanilj
5 msk sukrin melis (valfritt och helt efter smak)

Värm grädde, kakao och sukrin melis till det ser ut som chokladmjölk, låt sedan svalna. 
Blanda sedan ihop chokladmjölken med grekisk yoghurt, blanda till en jämn smet. Kör i glassmaskin ca 15-20 min eller till froyon har den konsistensen ni vill ha!
Toppa med hackad mandel, blåbär, hallon.
Man kan även göra lite chokladsås om man vill!! 
Eller varför inte lite god kolasås!! 

Hoppas det smakar!!



2 kommentarer:

  1. Anonym9.9.15

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Anonym9.9.15

    Ser läckert ut

    SvaraRadera