LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, september 10, 2015

Lax i ostsås!! Enkelt, snabbt och gott!!

Äntligen!! 
Lillan är mycket bättre! 
Inatt sov hon hela natten, vaknade till en gång och hostade till men det var allt! Romeo gick till skolan och det känns som att allt börjar falla på plats igen! 
Jag har ett möte imon på jobbet och sen ska jag njuta av en frisk och mysig helg med barnen! 
Mannen åker iväg till Stockholm så vi får mysa utan honom!! 
Han ska få ta hand om sig själv lite!! 
Ska bli skönt att bara njuta av familjen och ta dagen som den kommer, många såna helger har vi inte på vår agenda kan jag lova! 
Oftast full rulle!! träningar, matcher, skjutsa barnen, middagar, kalas, festbjudningar och mellan allt jobbhelger!!
Men tänk så otroligt att så här har de flesta familjerna det och man får det otroligt nog att gå runt, det rullar på och undan oftast utan problem! 
Helt fantastiskt egentligen!! 
Men hur som helst vill man ju underlätta för sig själv med så mycket man kan! 
Jag älskar att laga god, nyttig och lättlagad mat! 
Ju smidigare desto bättre! 
Här kommer ett recept på lax som tar ca 15 min från början till att den ligger på din tallrik beroende på vad du vill servera den med! 
Hope you enjoy!
Kram Dee 
Lax i ostsås
400 g/ 4-5 st Laxfileer
1 dl grädde
3-4 msk creme cheese (vitlök)
Lite salt

Dela varje laxfile i tre, salta lite och stek hastigt i äkta smör. När filéerna fått den färg du vill tillsätt grädde och creme cheese. Låt puttra på låg värme 7-10 min 
Servera med blomkålsmos, shiratakinudlar eller zuccinipasta!! 
Bara att välja och vraka. Vill man göra det ännu enklare kan man äta det med en god och enkel sallad! 
En uppskattad rätt av både vuxna och barn! 
Smaklig måltid!!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar