LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, augusti 31, 2015

Zucchini ratatuille med kalkonbacon!

Vädret känns inte allt för uppmuntrande idag!! Och måste erkänna att det känns ännu mindre uppmuntrande att veta att det förmodligen kommer se ut så här ett tag framöver! 
Jag tycker inte om hösten!! 
Men men nog tjatat om det, här kommer dagens underbara och lätta lunch! Fantastiskt gott och mättande, känner man att man vill man ha något litet till är det bara att steka upp ägg! 
Här kommer receptet! 
Kram Dee!

Zuccini ratatuille (stark)

2 st stora zuccini
Vegeta/ allkrydda/ salt (bara att välja vad man vill ha)
2 msk Chilipulver/ cayennepeppar 
1 tsk Vitlökspulver 
1 msk paprikapulver 
3 msk tomatpuré 
3 msk vatten
1 msk fiber sirap clear 

Skär zucchinin i bitar, stek hastigt i rapsolja till de får färg. Tillsätt kryddorna, vegeta/ salt tar man helt efter smak. 
Lägg i tomatpurén och vatten sist och låt röran puttra på låg värme 15-20 min. 
Stek kalkonbacon knaprigt och servera till! 
Smaklig måltid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar