LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

fredag, augusti 28, 2015

Dee's fish and cauliflower!!

Här kommer ett gott alternativ till "fish and chips" friterad fisk med blomkål! Smakar fantastiskt gott! 
Smaklig måltid!
Kram Dee!!

Fish and cauliflower.

500 g torskfilé eller vilken fisk man vill.
Mandelmjöl 
Ägg
Salt, citronpeppar 
Rapsolja

Salta och peppra fisken efter smak, panera i mandelmjöl och ägg, fritera i pannan på medelvärme till fisken får fin färg. 
Fördela blomkålen i lagom stora buketter, fritera dom också till de får fin färg, salta med lite havssalt när de är klara! 
Servera ihop med kall fisksås!

Kallfisksås.

200 g creme fraiche 
1 kruka färsk dill
1 kruka färsk gräslök
5-6 droppar citron
Salt, citronpeppar, italiensksalladskrydda efter smak.

Voala middagen är serverad! 
Jag lovar att ni inte kommer bli besvikna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar