LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, augusti 23, 2015

Grillade kycklingklubbor med kanelmarinerade grönsaker!

Söndag= familjedag! eller iallafall så gott det går, hos oss är det oftast så att någon är iväg på fotbollsmatch eller jobbar! 
Så de dagar man är ledig och nästan alla är hemma passar vi på att äta ihop och umgås! 
Idag blev det grillade kycklingklubbor med kanelmarinerade grönsaker! 
Så enkelt och gott! 
Här kommer receptet!
Trevlig helg!
Kram Dee

Grillad kycklingklubba med kanelmarinerade grönsaker.

Kycklingklubbor
Salt
Grillkrydda
Svartpeppar
Oregano
Rapsolja 

Kanelmarinerade grönsaker.
Paprika 
Tomat
Lök
Championer
Rapsolja
Salt
1-2 tsk kanel
Grillkrydda 
Citron (bara några droppar)
Vitlökskrydda
Dragon och oregano 

Skär grönsakerna i stora bitar, krydda och blanda ihop med lite olja låt stå i en smord form medan du förbereder och kryddar kycklingen. 
Lägg kycklingen på grönsakerna och grilla mitt i ugnen på 175 grader i ca 70-90 min beroende på ugn och hur du vill ha det!
Smaklig måltid!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar