LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, augusti 02, 2015

Goda frukostalternativ!

God morgon! 
Vilken härlig söndag!
Sitter på jobbet och njuter av en god frukost, tittar ut och bara älskar utsikten! 
Jag är oftast inte en "frukost ätare" måste vara vaken en bra stund innan jag känner hunger. 
Jag har även svårt för att komma på vad jag vill äta och variera frukosten då jag inte äter vanligt bröd, flingor osv. 
För att underlätta vardagen försöker jag alltid ha LCHF bröd i frysen, egen gjord müsli, fil och bär hemma! Smidigt att stoppa i sig innan man åker till jobbet eller ta med till jobbet.
På helgerna blir det ofta äggröra, fattiga riddare gjorda med LCHF bröd, "falsk" mannagrynsgröt gjord på mandelmjöl och massa annat gott, då har jag tid och det inte behöver gå fort! 
Vad brukar ni äta till frukost? 

Här kommer två bra frukostalternativ som man håller sig mätt på! Och som är jätte goda!


Fil med valnötter och blåbär! Smörgås gjord på mandelmjöl med smör och avokado!

Äggröra, championer, grönsaker, lite makrill och en klick cremefraiche! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar