LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

fredag, augusti 21, 2015

Blåbärsvåfflor ala LCHF!!!

Ny dag nya möjligheter! 
Tänk vad mycket varje dag har att erbjuda bara om vi är öppna och mottagliga för det! 
Glöm dock inte stanna upp och bara njuta och ta till vara på stunden! 
Den kommer inte i repris! 
Här kommer ett fantastisk gott recept på blåbärsvåfflor, ni måste bara smaka på dessa! 
Tänk på att våfflorna kan innehålla lite mer kollisar då de finns både mejeriprodukter och blåbär i. 
Är man ute efter en strikt LCHF kost är detta inget att rekommendera men om man vill unna sig något gott ibland och inte känner att man måste pressa på kolhydraterna dagligen så är detta perfekt! 
Må bäst alla där ute!
Kram Dee

Blåbärsvåfflor ala LCHF 

8 ägg
3 dl mandelmjöl 
1 krm salt
1 dl yoghurt
1 dl grädde
3 msk Fiberhusk 
2 dl frysta blåbär

Vispa äggen hastigt, tillsätt de övriga ingredienserna och blanda till en jämn smet, vänd sist i blåbären försiktigt. Grädda i våffeljärn! 
Servera med grädde och färska bär.
Jag brukar ringla över lite fiber sirap clear men det gör man som man vill med!!
Hoppas det smakar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar