LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, augusti 30, 2015

Froyo!! Frozen yoghurt!! ala LCHF

Härlig dag!! 
Vaknade pigg och glad! Har jobbat hela helgen men vad gör väl det när man älskar sitt jobb.
Börjar snart bege mig hemåt där min fantastiska dotter väntar på mig för att skämma bort mig lite med nagelfix.
Ser fram emot att se vad det blir idag?
Nu tänkte jag dela med mig av hur man gör världens godaste frozen yoghurt hemma.
Enligt mig iallafall.
Njut och må gott!!!
Skriv gärna och berätta vad ni tyckte om froyon ifall ni testar på att göra den?
Kul att få lite feedback.
Kram Dee!!

LCHF Froyo

500 g turkisk yoghurt 
1 dl grädde
1/2 äkta vaniljstång 
5 droppar steviadrops vanilj.
4 msk sukrin melis (valfritt och helt efter smak)

Blanda alla ingredienser till en jämn smet i en skål, gröp ur vaniljstången och 
blanda i. 
Rör om ordentligt. 
Kör i glassmaskinen 15-20 minuter eller till man fått den konsistens man önskar. 
Servera med hackade hasselnötter, färska hallon och blåbär!
Himmelskt gott!
Barnens favorit! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar